zondag 13 april 2008

Kennis maken voor je als nederland culture taal

Kennis Maken voor je als nederland culture taal
(cara berkenalan sbg culture bhs belanda)

Hoe heet jij? = sapa namamu
Waar woont je? = km tggl dmn?
Waar kom je vandaan? = km dtg dr mana?
Welke taal spreekt je? = bhs apa yg km gunakan
Hoe gaat het met je? = gmn kbmu?
Wanneer ben je geboren? = kapan kamu lahir
Hoe oud bent je? = brp umurmu
hoe gaat het met je studie? = gmn kbr studi mu?
Ik vind je = aku nyari km
Ik lieve jou = Aku cinta kamu
Pardon = maaf tau permisi
Sorry = maaf
Het spijt mij = maaf ja
Wacht even! = tunggu bntr napa siiih
Veel liefs = salam hangat
Tot ziens = sampai jumpa
Warroom studeer je nederland? = mengapa km blajar bhs belanda
Waaroom studeer je medicijn? = mengapa km blajar kedokteran
Ik ga naar amsterdam volgende week = saya mau pergi ke amsterdam mnggu dpn
Ik heb ziek = aku lg sakit
Ik heb ziek omdat heb ik veel werk = aku skt krn bnyk kerjaan
Zegt het maar = katakan saja
Hoe ga je naar de universiteit? = dgn apa km kekampus?
Met de fiets = dgn speda
Met de broomfiets = dgn sepeda motor
Of = atau
Soms = kdg2
Meestens = sering

Hi..hoe heet jij??
Ik heet aya
Waar woont je aya?
Ik woont in jogjakarta
Waa kom je aya?
Ik kom uit indonesie
Hoe gaat het met je?
Ik???..hah uitstekend..dank je wel
Waar studeer je?
Ik studeer aan muhammadiyah universiteit yogyakarta
Wat studeer je?
Ik studeer medicijn
Hoe ga je naar de universiteit?
Ik ga naar de universiteit met de broomfiets soms met de auto
Uhmm..wanneer ben je geboren?
Ik ben geboren op 9 februari 1988
Hoe oud ben je?
Ik ben 20 jaar oud
Het spijt mij..uhmm hoe al lang woont in jogjakarta?
Ik woont deze 3 jaar
Ben je hebt het meisje?
Ahmm..ja ik heb het meisje
Hoe heet zij?
Hah..zij heet kiki
Ok aya dank je wel voor je tijd
Ok geen dank mijn vriend,,daaaaag
Tot Ziens!!

Geen opmerkingen: